Tiden?

Då har Desirée varit på läger med sin nya klass från Tisdag - Onsdag ! Vi befann oss på Åhus Bygdegård :) det var ganska mys men inte så modernt om man får uttrycka sig på detta vis :D Sedan kan jag ju också säga att man inte gick hungrig. Det var något att äta 10.00, 13.00, 15.00, 17.30 och 20.00 :P mohahahah ! Maud är gutt. I alla fall så blev det lärar känna lekar och lite så. Kvällen avslutade vi allesammans med brännboll och mys runt en brasa. Sängarna var inte så himla bekväma, men varför klaga? Jag hade någonstans att sova i varje fall!

Tanken slog mig dock på detta lägret att jag saknar min gamla klass :/ inte bara själva klassen i sig utan saknar lägret vi var på när alla 3:or var med. Tänk ändå sånt mys vi hade trots allt :') Ibland önskar man att man kunde spola tillbaka tiden. När det inte fanns så många måste och så många men. Nu är man snart vuxen (eller det är man redan) och måste ta sitt ansvar. Eller ja, man måste redan ta sitt eget ansvar för sina handlingar. Livet blir något helt annat. Folk förändras, hittar nya saker som HELT plötsligt blivit så mycket viktigare. Det är inte alltid en dans på roser men inte heller tvärt om, man bara funderar på allt det goda men även allt annat som hänt. Våra positivt tanker leder ibland in på det negativa.

Tiden bara springer iväg, men ibland känns det som att jag står kvar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

du verkar ha haft ett trevligt läger. Angående det andra du skrev, det blir bara värre med åren och ju äldre du blir. Säger bara en sak, njut så länge du kan. Du anar inte hur bra du har det när man går i skolan i jämfört med när man har ett fast jobb. Bo hemma så länge du kan, gå färdigt skolan, joba i alla fall ett år och spara pengar och passa på att resa mycket innan du flyttar hemifrån och för allt i världen, bli inte sambo innan du haft förhållande 5 år och skaffa inte hund förrän du skaffat dig en fast tillvaro! Ta vara på dn tiden du har ! Kram stora syster

2009-09-09 @ 18:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0