Allting har en mening, eller?

Igår kväll (tro det eller ej) så satt jag och kollade på en underbar film och då pratar jag förståss om "Lejonkungen" (Y) Nör jag satt och lyssnade på den första låten som gick i filmen sjunger de att - allting har en mening - och jag började genast fundera . . är det så? Har verkligen allt i livet en mening? Antagligen har det de, men ändå. Man kan börja fundera då, de som inte lyckas ta studenten eller gå ut skolan alls, vad har det för mening? Att de ska straffas och gå om skolan? Lära sig något nytt? Eller om man ska tänka på vänskap, varför förlorar man sina vänner? Vad har det för mening? Att man ska finna andra eller att de inte är värda dig eller tvärtom? Relationer då . . otrohet osv . . då måste det också ha en mening. Om en person är otrogen med en annan måste det finnas en mening, eller? Ja, jag kan sitta och fundera på detta i evigheter så jag får nog komma underfund med mig själv att sluta upp med det. Nu ska jag snart ner med mig och äta frukost, för det har i alla fall en god menníng !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0